MX9 ultrakönnyű pergető orsók
Gyártó: | Mitchell |
Cikkszám: | MX9 ultrakönnyű pergető orsók |
A Mitchell 2019-es top orsója elképesztően könnyű, futása álom, és elég erős is, hogy bírja a mindennapi pergetés támasztotta követelményeket. Must have! | |
Átlagos értékelés: |
![]() |
|
Leírás és Paraméterek
A Mitchell MX9-es sorozata minden kétséget kizáróan az egyik legjobb orsó (hanem a legjobb), ami kikerült a piacra a francia gyártó tervezésében. Az anyagválasztás, a felső kategóriás összetevők szavatolják a vajpuha járását, ugyanakkor biztosítják a tartósságot és a nagy halakkal való sikeres megbirkózás lehetőségét. A magnézium ötvözet váz, rotor és oldalborítás három rétegű, innovatív festést kapott, hogy a korrózió az alapanyag közelébe se férkőzhessen. A meghajtó elemek speciális titán ötvözetből készültek, hogy a kopás minimális legyen, és az orsó precíz erőátvitellel forgassa meg a rotort, ugyanakkor a titán könnyűsége az egyik meghatározó eleme az orsó könnyű súlyának. A karbon hajtókar és a minőségi EVA fogantyú is a könnyű, de erős alapanyag választás jegyében készült, úgy, hogy a kényelemről se kelljen lemondani. Minden modell elképesztően könnyű, a 25-ös, mindössze 150g, miközben a 30-as is csak 175g, a legnagyobb méretű 35-ös 207 grammal sokkalja a versenytársakat. Az orsó egyértelműen új sztenderdet teremt a Mitchell orsók, és általában a peremfutó orsók között. Ezt a minőséget egyetlen konkurens márka sem kínálja ilyen versenyképes áron. A dupla ennyibe kerülő orsókkal is felveszi a versenyt!
FONTOS! Az orsó számozása egyedi. A 25-ös méret egy átlagos 10-es, a 30-as egy átlagos 20-asnak felel meg, míg a 35-ös számozású egy normál 30-as nagyjából.
- 10 db, nagy teljesítményű, topkategóriás, fedett csapágy
- CNC technológiával készült szuper pontos meghajtás
- "Skeleton" dobforma atökéletes egyensúlyért és a súlycsökkentés érdekében
- Carbon hajtókar
- Titán ötvözet meghajtó alkatrészek
- Szuper könnyű magnézium váz, rotor és oldalborítás
- Lassú oszcillációs dobemelés a tökéletes zsinórképért
- Teljesen szigetelt, "önkarbantartó", elképesztő finom karbon fékrendszer
- Carbon-alu hibrid dob
- Titán borítású zsinórvezető görgő
Vélemények








Ez egy Mitchell MX9, 3000-es, a cég legújabb orsója.
Izgalmas anyagfelhasználás és rendkívül precíz megmunkálás, összeszerelés jellemzi az orsót, ami amellett hogy nagyon pofás, a legkönnyebb orsócsalád amit eddig láttam és valószínűleg ami valaha készült.
Pót dobot egyenlőre nem ad hozzá a forgalmazó.
Rendkívül szép sima futása van, semmi lógás, kotyogás nincs sehol. Szinte nulla zajt produkál, az egyik legcsendesebb orsó amit valaha kézbe fogtam.
Megdöbbentő a súlya! Minden modell elképesztően könnyű, a 25-ös, mindössze 150g, miközben a 30-as is csak 175g, a legnagyobb méretű 35-ös pedig 207 grammot nyoma gyári adatok szerint.
Azért picit csalóka is a dolog mert az orsó teljesen más számozással készült, mérete valójában egyel kisebb a megadottnál, tehát a 2500-as egy más tipusbeli 1000-1500-asnak felel meg, a 3000-es egy huszasnak és így tovább.
A 3000-es dobjára 110 méter 23-as zsinór a gyári adat.
A ház nagyon igényes, magnéziumötvözet, gyönyörű festéssel, csak a hátsó takaróelem műanyag rajta.
A kar természetesen betekerős, és karbonrúdból készült, két csapágyas EVA fogantyúval.
A rotor is magnéziumötvözet, a dob és a fékcsillag alu.
A visszaforgásgátlója nem kikapcsolható, tűgőrgős rendszerű, nagyon jól lezárva ezáltal ez sem fog szennyeződést kapni kívülről.
Úszó tengelyes, ami annyit tesz hogy a tengely egy teflonperselyben fut a csigában felül, és a házban alul, ezáltal sehol nem ér a csiga belsejéhez.
A dob három részből áll, középen karbonbetéttel érdekességképpen a 4 kilós fékerőt biztosító carbon féklemezekhez csak úgy férünk hozzá, ha letekerjük a zsinórt és kettészedjük a dobot aminek a belsejében van a fékrendszer. Ezt a gyár az "önkarbantartós" rendszernek nevezi, ami annyiban igaz hogy mivel a fékcsillag is egy gumitányérral zár a dobra, rendkívül ritkán lesz szükség fékkarbantartásra,és a víz sem fog bejutni a fékrendszerbe. A dob alsó része csapágyazott.
Titánbevonatos zsinórvezető görgője van, az úgynevezett csavarodásgátlós. Természetesen csapágyazott.
A belseje az igaz unicum. Minden belső alkatrésze titánötvözet, a tengelytől a kulisszarendszerig. Ez nyilván hosszabb élettartamot feltételez és egyben a súlycsökkentésben is segített.
A dobemelő rendszere kulisszás, nagyon jó megvezetéssel és dupla fogaskerékkel oldották meg a lassú dobemelést. Az áttétele 5,2-es a behúzása 62 centi.
A zsinórképe hibátlan,
Mindenhol precízen illesztett rozsdamentes csapágyak vannak (az egész orsóban 9 darab + a visszaforgásgátló) 2 a csigát támassza, 1 a kulisszakerékben,2 a tányérkerék tengelyén, 2 a fogantyúban, 1 a zsinórvezető görgőben és 1 a dob alatt.
Bőségesen volt zsírozva, precíz összeszerelés jellemzi, minden csavaron menetrögzítő paszta és a ház fedélcsavarjai alatt vízzáró tömítőalátét van.
Mindent egybevetve úgy gondolom a maga 50 ezer forint körüli árával is megérős orsó, mert nem csak márkanevet kapunk az áráért. Az súlyfetisiszta UL-esek nagy kedvence lesz szerintem.
Aki rászánja magát hogy megvegye, egy bőven százezer forintos kategóriájú orsót fog kapni, nagyon korrekt minőségben és jó műszaki beltartalommal.

